ادامه روند افزایشی بازار
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، در گذشته بازار محصولات فولادی تا حد زیادی از نوسان‌ های بازار مسکن و تقاضای مصرف‌کننده تاثیر می ‌پذیرفت. تاثیر تکانه‌ های نرخ ارز بر بازار محصولات فولادی به میزانی اوج گرفته که رابطه معمول عرضه و تقاضا که کشف نرخ در بازار متعادل بر مبنای تقابل این دو صورت می‌گیرد جای خود را به معیار نرخ ارز داده و اکنون از محل کاهش تقاضای داخلی و صادراتی قیمت‌ها تعدیل نمی‌ شوند؛ به‌ طوری که روند عادی بازار تحت‌ الشعاع قرار گرفته و مختل شده است.

قدرت‌ یابی نرخ ارز در بازار فولاد باعث شده تا امید فعالان این حوزه به ایجاد ثبات و آرامش به علت محدودیت بازار داخلی و افت صادرات نیز به نتیجه نرسد و درحالی که اغلب انبارها انباشته از محصول است و صادرات محصولات فولادی نیز با افت قابل ‌توجه رو به‌ رو شده اما بازار بی ‌توجه به این موارد به مسیر افزایشی خود ادامه دهد. به اظهارات کارشناسان این حوزه ورود و خروج ‌های پی در پی سرمایه در بازار فولاد از دیگر عوامل التهاب نرخ نشات می‌گیرد.

به دنبال انتظارات تورمی شکل‌گرفته و ترس از تداوم کاهش ارزش پول، افراد و به‌ ویژه سفته‌ بازان نقدینگی قابل‌ توجه خود را پس از ورود به بورس و بازار طلا به سایر بازارهای کالایی از جمله فولاد هدایت کرده و همین موضوع التهاب و رشد فزاینده قیمتی در بازار را رقم زده است. شاید برطرف شدن معضل رشد شتابان قیمتی محصولات میانی و طویل فولادی در این بازار به عملکرد نهاد های متولی در زمینه اتخاذ سیاست ‌های مناسب ارزی متکی باشد. به دلیل پیوسته بودن زنجیره محصولات فولادی، بی‌تردید افزایش بهای شمش فولاد به‌ عنوان محصول میانی بر نرخ سایر مقاطع طویل فولاد اثرگذار خواهد بود و سبب سرایت روند صعودی قیمت به سایر کالاهای تولیدی این بازار می ‌شود.





:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: